Casetă informativă privind seriile de roți Blickle
Duritatea bandajului și a anvelopei. Protecția suprafeței pardoselii/silențiozitate. Rezistență la pornire, rulare și pivotare. Rezistență la uzură.
Pentru a simplifica modul în care alegeți produsul corect, oferim o casetă informativă Blickle pentru fiecare serie de roți. Aici este furnizată o prezentare generală a durității bandajului de rulare și roții, calitatea de rulare lină și protecția pardoselii, rezistența la rulare și rezistența la uzură.
Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei este evaluată pe o scară de la foarte moale la foarte dură, iar celelalte categorii sunt evaluate de la satisfăcător la excepțional.
Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei | |
65 Shore A | |
Rulare lină și protecția pardoselii | |
excelent | |
Rezistență la rulare | |
foarte bun | |
Rezistență la uzură | |
bun |
Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei
Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei este indicată în caseta informativă din imaginile de pe paginile cu produse. Cu cât marcajul este mai la dreapta, cu atât bandajul de rulare este mai dur. Duritatea
- elastomerilor și a poliuretanului este în Shore A,
- Shore D este pentru materiale plastice solide, iar
- pentru metale se folosește scara Brinell
Nu există o corelație lineară între diversele metode de testare a durității. Valorile din grafic au fost determinat empiric și sunt furnizate ca referințe.
Material | Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei | ||
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale | 50-60 Shore A | ||
Cauciuc masiv elastic | 65 Shore A | ||
Cauciuc masiv super-elastic | 70 Shore A | ||
Cauciuc masiv standard | 80 Shore A | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), moale | 80 Shore A | ||
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE) | 85 Shore A | ||
Poliuretan 75 Shore A | 75 Shore A | ||
Poliuretan 92 Shore A | 92 Shore A | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), dur | 92–98 Shore A | ||
Polipropilenă | 60 Shore D | ||
Poliamidă | 70 Shore D | ||
Poliamidă turnată | 80 Shore D | ||
Roți din fontă / oțel | 180–230 HB |
Rulare lină și protecția pardoselii
Cu cât punctajul este mai mare în această categorie, cu atât roata este mai silențioasă și afectează mai puțin suprafața.
Protecția pardoselii
Bandajele de rulare dure solicită mai mult pardoseala
comparativ cu bandajele de rulare mai moi. Un bandaj
de rulare care are cinci puncte în categoria rulare
lină și protecția pardoselii prezintă calități excepțional
de bune de protecție a pardoselii
Protecția suprafeței pardoselii este măsurată pe baza presiunii medii pe suprafață. Valorile de referință pentru fiecare material al bandajului de rulare sunt furnizate în dreapta.
Rulare lină
În principiu, vehiculele tind să fie mai silențioase
atunci când au roți mari, cu bandaje de rulare
moi și groase. Bandajele de rulare dure prezintă
niveluri mai ridicate de zgomot comparativ cu cele
moi. Prin urmare, de la un punctaj mare în categoria
rulare lină și protecția pardoselii ne așteptăm
la niveluri reduse ale vibrațiilor și emisiilor de
zgomot pentru transportul bunurilor.
Și roțile dure pot fi folosite cu niveluri reduse de zgomot și un nivel înalt de confort de rulare la transportul unor sarcini ușoare, pe o suprafață moale (de exemplu, un covor).
Calcularea presiunii medii pe suprafață
Presiunea medie pe suprafață se calculează
împărțind forța radială [N] la suprafața de contact
a roții [mm²].
Material | Rulare lină / protecția pardoselii | Presiune medie pe suprafață | |
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale | 0,8 N/mm² | ||
Cauciuc masiv elastic | 1,8 N/mm² | ||
Cauciuc masiv super-elastic | 1,5 N/mm² | ||
Cauciuc masiv standard | 3,5 N/mm² | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), moale | 4,0 N/mm² | ||
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE) | 4,5 N/mm² | ||
Poliuretan 75 Shore A | 3,5 N/mm² | ||
Poliuretan 92 Shore A | 8,0 N/mm² | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), dur | 11,0 N/mm² | ||
Polipropilenă / poliamidă | 40,0 N/mm² | ||
Poliamidă turnată | 60,0 N/mm² | ||
Roți din fontă / oțel | >350 N/mm² |
Rezistență la pornire, rulare și pivotare
Rezistența la pornire reflectă forța necesară pentru a pune roata în mișcare atunci când aceasta este nemișcată. Rezistența la rulare se referă la forța necesară pentru a menține roata în mișcare în mod uniform. Rezistența la pornire și la rulare sunt reflectate de următorii doi factori:
- diametrul roții
- geometria bandajului de rulare
- duritatea bandajului de rulare și a anvelopei
- rezistența la ricoșare a bandajului de rulare
- rulmentul roții
- suprafața
Rezistența la rulare apare drept rezultat al comprimării și decomprimării constante al bandajului de rulare în timpul rotirii roții (histerezis).
Rezistența la rulare se măsoară pe un banc de testare. Măsurătorile sunt efectuate în condiții ideale:
- suprafață nivelată, lină, din oțel, fără murdărie și obstacole
- viteză: 4 km/h
- temperatură: +20 °C
- sarcină: ⅔ din capacitatea portantă maximă
Aceste condiții standardizate fac posibilă compararea rezistențelor la rulare ale diferitelor serii de roți.
Material | Rezistență la rulare | ||
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale | bun | ||
Cauciuc masiv elastic | foarte bun | ||
Cauciuc masiv super-elastic | bun | ||
Cauciuc masiv standard | satisfăcător | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), moale | foarte bun | ||
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE) | foarte bun | ||
Poliuretan 75 Shore A (Softhane®) | foarte bun | ||
Poliuretan 75 Shore A (Besthane® Soft) | excelent | ||
Poliuretan 92 Shore A (Extrathane®) | foarte bun | ||
Poliuretan 92 Shore A (Besthane®) | excelent | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), dur | foarte bun | ||
Polipropilenă / poliamidă | excelent | ||
Poliamidă turnată | excelent | ||
Roți din fontă / oțel | excelent |
La proiectarea mecanismului de rulare trebuie luate în considerare condițiile de folosire diferite (calitatea suprafeței, temperatura, viteza etc.), care pot avea un impact semnificativ asupra rezistenței la rulare.
Rezistența la pivotare este forța necesară pentru a alinia rolele pivotante în direcția de mers.
Rezistența la pivotare este afectată de următorii factori:
- Suprafața de contact a roții: Suprafața de contact a roții se rotește în jurul centrului atunci când rola pivotantă se rotește. Acest lucru generează forțe de frecare. Rezistența depinde de interacțiunea dintre suprafață și bandajul de rulare al roții, în plus față de dimensiunea suprafeței de contact.
- Rezistența coroanei rotative: Structura și calitatea coroanei rotative au un impact asupra rezistenței sale la pivotare.
- Excentricitatea rolei pivotante: Rezistența la pivotare a rolei pivotante este influențată de distanța dintre centrul coroanei rotative și centrul suprafeței de contact.
Rezistență la uzură
Cu cât punctajul în această categorie este mai mare, cu atât rezistența la uzură a roții este mai ridicată.
În afara celorlalți factori, rezistența la uzură încorporează rezistența la fricțiune a elastomerilor sau a elastomerilor termoplastici, în conformitate cu ISO 4649. Rezistența la fricțiune a celorlalte materiale ale bandajului de rulare a fost testată în conformitate cu ISO 4649.
Materialele bandajului de rulare sunt alocate unor categorii de rezistență la fricțiune diferite în graficul din dreapta.
Material | Rezistență la uzură | ||
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale | satisfăcător | ||
Cauciuc masiv elastic | bun | ||
Cauciuc masiv super-elastic | bun | ||
Cauciuc masiv standard | adecvat | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), moale | bun | ||
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE) | satisfăcător | ||
Poliuretan 75 Shore A | foarte bun | ||
Poliuretan 92 Shore A | excelent | ||
Poliuretan termoplastic (TPU), dur | foarte bun | ||
Polipropilenă | satisfăcător | ||
Poliamidă | bun | ||
Poliamidă turnată | foarte bun | ||
Roți din fontă / oțel | excelent |