Provocări și oportunități
Trei întrebări pentru Manuel Kraibühler, noul CSO de la Blickle
Dle Kraibühler, în calitate de Chief Sales Officer (CSO) sunteți directorul general de vânzări al Blickle de la începutul anului 2024. Care sunt mai exact sarcinile dumneavoastră?
Manuel Kraibühler: În calitate de CSO, sunt responsabil pentru toate activitățile de vânzări globale ale Blickle. Acest lucru include gestionarea a aproximativ 300 de angajați de vânzări în Rosenfeld și în cele peste 20 de filiale străine de pe cinci continente. Sarcina mea principală este să dezvolt și să pun în aplicare strategia globală de vânzări și măsurile de marketing asociate, împreună cu conducerea. Stabilim obiective de vânzări și marketing, identificăm noi oportunități de piață și coordonăm activitățile globale pentru a genera o creștere suplimentară.
În prezent, există o serie de provocări globale într-un mediu economic în continuă schimbare. Cum este afectată Blickle de acest lucru?
Manuel Kraibühler: Într-adevăr, ne confruntăm și cu incertitudini precum conflictele comerciale și tensiunile politice care ne pot afecta activitatea. Pentru a fi independenți de acestea, ne bazăm pe flexibilitate și adaptabilitate. Trei abordări strategice sunt deosebit de importante pentru noi: diversificarea geografică și a produselor, precum și investițiile în tehnologie și inovare. Diversificarea geografică ne permite să ne răspândim prezența pe mai multe piețe pentru a minimiza riscul asociat dependenței de o singură piață sau regiune. Realizăm acest lucru prin intrarea pe noi piețe, cum ar fi Japonia sau Columbia. În plus, avem un portofoliu de produse foarte larg, care este utilizat într-o gamă largă de industrii - de la intralogistică și tehnologie de transport la inginerie mecanică. Această diversificare la nivel de produse ne asigură că suntem mai puțin sensibili la fluctuațiile din sectoarele individuale. În același timp, continuăm să investim masiv în tehnologie și inovare, în special în digitalizare și automatizare în mediul de producție și în procesele de vânzare.
Blickle este deja stabilit ca lider de piață la nivel mondial. Cu toate acestea, unde vedeți un potențial suplimentar de creștere și inovare în următorii ani?
Manuel Kraibühler: Este adevărat că avem deja o poziție de lider pe piața globală, dar asta nu înseamnă în niciun caz că ne odihnim pe lauri. Dimpotrivă - vedem acest lucru ca pe o motivație de a ne dovedi în fiecare zi în fața clienților noștri. De fapt, văd oportunități enorme în următorii ani. Cea mai mare provocare și, în același timp, oportunitate a noastră este să finalizăm transformarea de la o companie europeană la una globală. Văd potențial de creștere în America de Nord și Asia, în special, pe lângă extinderea piețelor europene. Aceste piețe sunt de o importanță crucială pentru extinderea noastră viitoare și intenționăm să ne sporim semnificativ prezența în aceste regiuni cu produse „Made in Germany”. Un alt aspect-cheie al direcției noastre viitoare este avansarea digitalizării. Utilizarea inteligenței artificiale joacă un rol important aici. Cu toate acestea, acest lucru nu are niciun impact asupra contactului personal cu clienții noștri, care rămâne o prioritate pentru noi în calitate de întreprindere de familie. Datorită rețelei noastre globale de vânzări, oferim clienților noștri de pretutindeni o persoană de contact care poate oferi asistență de specialitate în selectarea roții sau a roții potrivite.
Vă mulțumesc foarte mult pentru interviu, dle Kraibühler, și vă urez succes în rolul dumneavoastră de CSO!