Din culise

Opiniile echipei de experți Blickle despre ultimele tendințe privind tehnologia benzilor transportoare

Roțile și rolele utilizate în sistemele de benzi transportoare trebuie să îndeplinească un set complex și variat de cerințe. Ori de câte ori nu putem folosi una dintre soluțiile noastre standard, ne adaptăm roțile și rolele pentru a ne asigura că îndeplinesc cerințele clientului și sunt potrivite pentru scopul preconizat. Toate departamentele noastre, de la managementul produselor până la proiectare și vânzări, colaborează strâns pentru a le oferi clienților cele mai bune soluții posibile. Am stat de vorbă cu experții Blickle Michael Haug (manager de produs pentru tehnologia benzilor transportoare), David Vogelmann (șeful departamentului de vânzări), Thomas Zimmer (șef proiectare roți pentru sarcini mari), Dr. Yannic Gross (șef dezvoltare poliuretan) și Marc Braschler (șef producție poliuretan), pentru a afla mai multe despre rolurile lor.

Care sunt tendințele actuale în domeniul tehnologiei benzilor transportoare și ce faceți în acest sens?

Michael Haug: Sistemele de benzi transportoare sunt implicate în fiecare parte a vieții noastre, iar acest nivel de integrare este pe o pantă ascendentă, ca și în cazul automatizării. Acest segment a înregistrat o dezvoltare semnificativă în ultimii ani. Există o cerere tot mai mare pentru sisteme care pot face față unor fluxuri de materiale tot mai mari și mai rapide. De aceea, este foarte important ca sistemele de benzi transportoare să fie extrem de fiabile și să nu necesite multă întreținere. Roțile și rolele pe care le oferim noi sunt rezistente și nu necesită întreținere, contribuind la funcționarea fără probleme a sistemelor mai mult timp, deci sunt ideale pentru a îndeplini cerințele moderne. O altă tendință este importanța tot mai mare a economisirii energiei și a utilizării eficiente a resurselor. Roțile Blickle ajută clienții să fie eficienți energetic, datorită durității lor și rezistenței scăzute la pornire și la rulare.

De ce este Blickle specialist în soluții tehnologice pentru benzile transportoare?

Thomas Zimmer: Cred că varietatea materialelor pe care le folosim este un factor esențial. De exemplu, dacă principalele priorități ale unui client sunt rularea lină și silențiozitatea, alegem un material mai moale pentru garniturile de rulare. Avem, însă, și materiale mai dure, disponibile pentru clienții care țin în primul rând la precizie. Gama largă de materiale pe care le avem la îndemână acoperă, practic, toate cerințele pe care le-ar putea avea clienții noștri.

Dr. Yannic Gross: De asemenea, putem crea combinații personalizate de materiale pentru clienții interesați de roțile noastre din poliuretan. Astfel, putem proiecta garnituri de rulare care se potrivesc perfect cazului de utilizare al clientului. Folosim doar furnizori pe care îi cunoaștem și în care avem încredere. Pentru garantarea faptului că poliuretanul este exact cel necesar, trebuie utilizate materialele potrivite și procesele potrivite. Aici intervine experiența noastră.

Thomas Zimmer: Noi chiar ne străduim să le îndeplinim clienților toate cerințele, ceea ce ne deosebește de concurență. Analizăm în detaliu cerințele și nevoile lor tehnice încă de la început, iar dacă acestea sunt foarte complexe, vom solicita și opiniile unui expert din departamentul de proiectare. Apoi, putem să alegem soluția optimă din vasta noastră gamă standard sau să adaptăm un anumit model astfel încât să corespundă exact cerințelor clientului.

Cât de importantă este tehnologia benzilor transportoare pentru Blickle?

David Vogelmann: Este un sector extrem de important pentru Blickle. Rolele de ghidare Blickle sunt produsele care se folosesc cel mai mult în sistemele de benzi transportoare. Roțile și rolele noastre se folosesc pentru o mare varietate de aplicații, de la sisteme de sortare până la benzi transportoare suspendate și aparate de deservire a rafturilor. Pe lângă gama noastră standard, oferim și diferite versiuni și soluții speciale, care sunt foarte apreciate de producătorii de echipamente originale. De asemenea, clienții apreciază foarte mult colaborarea noastră strânsă cu ei în fiecare etapă a procesului de producție. Standardele pentru roțile și rolele utilizate în sistemele de benzi transportoare sunt extrem de înalte. Acest lucru este, de fapt, în favoarea noastră, având în vedere angajamentul luat de Blickle privind inovarea și managementul calității.

Cum procedați pentru a găsi soluția perfectă pentru fiecare client? Blickle Expertenteam

David Vogelmann: Strategia noastră este să creăm soluții împreună cu clientul. De aceea, începem întotdeauna cu o analiză atentă a specificațiilor clientului. Pe baza acestei evaluări inițiale, venim cu o serie de propuneri și discutăm cu clientul avantajele și dezavantajele fiecăreia. Dacă un proiect este deosebit de complex, vor fi implicați și inginerii Blickle din departamentul de proiectare.

Thomas Zimmer: În această etapă, analizăm în detaliu cerințele clientului – avem discuții detaliate despre unitățile clientului, tipul de roți pe care le utilizează în prezent și sarcina portantă pe care va trebui să o suporte noile roți și role. Astfel, putem să alegem materialele adecvate și să ne asigurăm că soluțiile pe care le propunem au dimensiunile corecte. Cu cât ne putem implica mai devreme în procesul de proiectare, cu atât este mai probabil să folosim roți și role din gama noastră standard. Dacă nu găsim nimic potrivit în gama noastră standard, putem să o folosim ca punct de plecare și să modificăm caracteristici precum geometria roții, rulmentul, grosimea bandajului de rulare sau materialul, pentru a crea o soluție personalizată. După ce sunt foarte clare cerințele, departamentul de proiectare se pune pe treabă și începe să ruleze simulări. Apoi, calculăm capacitatea portantă și durata de viață estimată a rulmentului, pentru a ne asigura că proiectul este fezabil.

David Vogelmann: După proiectarea modelului personalizat, producem câte prototipuri este necesar și facem simulări ale funcționării acestora în condiții reale, în unitățile noastre de testare. Dacă proiectul o cere, putem oferi și mostre pentru testare pe termen lung. Este foarte important ca între toți cei implicați în proces – cum ar fi clientul, departamentul de vânzări și cel de producție – să existe o bună colaborare și o comunicare permanentă.

Marc Braschler: În ceea ce privește producția, departamentul de proiectare oferă specificațiile pentru produsul care reprezintă cea mai bună soluție posibilă pentru client atât sub aspectul costului, cât și al eficienței. Apoi, evaluăm câteva scenarii și selectăm metoda de producție pe care o considerăm optimă atât din punct de vedere economic, cât și tehnic – fie un proces extrem de automatizat, fie un proces manual în care sunt utilizate sisteme de turnare specializate. Alegerea metodei depinde foarte mult de cantitatea și dimensiunile produselor comandate de client. Acești factori au un impact și asupra naturii și cantității matrițelor pe care le folosim în procesul de turnare.

Există cerințe speciale pentru roțile utilizate în sistemele de benzi transportoare?

David Vogelmann: Sistemele de benzi transportoare necesită, în general, roți și role cu o capacitate portantă la sarcină dinamică ridicată și care pot funcționa la viteze mari și, uneori, foarte mari. De asemenea, constatăm că există o mare cerere pentru roți și role care nu necesită întreținere și pot funcționa nonstop. La alegerea roții potrivite pentru o anumită aplicație, trebuie să luăm în considerare și cerințele privind accelerarea frecventă și forța de frânare, schimbările rapide ale direcției și chiar căldura degajată.

Michael Haug: Cerințele pot diferi semnificativ în funcție de modul în care intenționează clientul să folosească roțile noastre. Roțile folosite în exterior, la macaralele de pe platformele marine, de exemplu, trebuie să fie deosebit de rezistente la căldură, frig, hidroliză și coroziune. În industria auto, pe de altă parte, roțile trebuie să fie ultra-fiabile și capabile să suporte sarcini extrem de mari. De asemenea, trebuie să combine tracțiunea ridicată cu uzura redusă. Într-un sector precum logistica depozitelor, accentul tinde să fie pus pe viteză, combinată cu conductivitate și eficiență energetică.

Atunci când aveți de-a face cu sisteme de benzi transportoare, spațiul este adesea limitat. Cum procedează departamentul de proiectare în acest caz?

Thomas Zimmer:Într-adevăr, aceasta este una dintre cele mai mari provocări pentru noi. Când nu există mult spațiu la dispoziție, opțiunile sunt limitate în ceea ce privește alegerea rulmenților și a materialelor care pot face față sarcinilor. >>>> Acest lucru impune câteva restricții în ceea ce privește durata de viață estimată a modelelor noastre de roți. Soluția este utilizarea unor materiale de calitate superioară. Când proiectăm roți din poliuretan pentru clienți, folosim materiale de înaltă performanță, precum Blickle Besthane, care au o capacitate portantă ridicată și proprietăți dinamice remarcabile. De asemenea, avem la dispoziție și materiale de ultimă generație, pentru opțiunile din plastic solid sau turnate prin injecție.

Ce urmăriți să obțineți pe viitor cu gama de produse Blickle?

Michael Haug: Dorim să le putem oferi în continuare clienților noștri soluții personalizate și să colaborăm cu ei în procesul de proiectare a produsului perfect pentru nevoile lor. Ne vom extinde gama de produse deja vastă și sistemul modular pe care îl oferim, pentru a fi întotdeauna prima alegere a clienților. Principalul nostru obiectiv este să rămânem cei mai buni în ceea ce privește capacitatea de a îndeplini cerințele clienților. Acesta este unul dintre motivele pentru care, anul trecut, am desemnat un expert din departamentul de management al produselor pentru fiecare segment al pieței. Fiecare expert se concentrează asupra unui anumit domeniu și cunoaște foarte bine nevoile clienților și ale pieței.

Dr. Yannic Gross: În prezent, suntem în plin proces de dezvoltare a unui alt poliuretan premium, care va putea să suporte sarcini dinamice chiar mai mari decât cel actual, fiind perfect totodată pentru aplicații de mare viteză. De asemenea, căutăm modalități de a reduce și mai mult rezistența la rulare a bandajelor noastre din poliuretan. Colaborăm strâns cu departamentele noastre de proiectare și producție, precum și cu furnizorii noștri, pe tot parcursul procesului de creare și optimizare a poliuretanilor noștri. Astfel, ne asigurăm că materialele pe care le creăm în laborator corespund condițiilor reale de utilizare.

Cum vă asigurați că procesul de producție respectă criteriile de calitate exigente ale clienților?

Marc Braschler: Producția de poliuretan este un proces extrem de complex – trebuie monitorizați mai mulți parametri, astfel încât produsul final să fie întotdeauna de cea mai bună calitate. Efectuăm verificări riguroase ale calității tuturor materialelor pe care le folosim pentru a ne produce poliuretanul. Sistemele noastre de producție păstrează o evidență detaliată a întregului proces de producție. Orice eroare sau defecțiune este detectată imediat, așa că o putem remedia. Folosim cele mai bune echipamente de turnare prin injecție, pentru a ne asigura că roțile noastre respectă toleranțele specificate și sunt centrate corect. Prelevăm mostre din fiecare lot și folosim echipamente de testare specializate pentru a verifica dacă sunt respectate specificațiile stabilite. După finalizarea fiecărei roți, o supunem la încă o rundă de teste, pentru a-i verifica rezistența la tracțiune, rezistența la propagarea ruperii și durabilitatea. De asemenea, ne-am dezvoltat propria metodă specializată de testare a aderenței bandajului de rulare. Eu și echipa mea ne mândrim cu realizările noastre privind managementul calității și primim frecvent feedback pozitiv din partea clienților noștri.

Dr. Yannic Gross:Noul centru de competență pentru poliuretan conține un laborator și un centru tehnic, în ambele fiind utilizate echipamente de ultimă generație. Astfel, aici putem să creăm noi tipuri de poliuretan independent de procesul de producție și să testăm materialele fără a întrerupe producția. Ne asigurăm întotdeauna că avem suficient timp pentru testare înainte de lansarea pe piață, astfel încât rezultatele noastre să fie de încredere și consecvente. Ne îmbunătățim constant metodele de analiză, astfel încât acestea să poată oferi o acuratețe tot mai mare. Laboratorul se ocupă și cu inspectarea materiilor prime pe care le folosim și efectuarea analizelor chimice ale materialelor noastre poliuretanice finite.

Ați avut și proiecte din domeniul tehnologiei benzilor transportoare care v-au pus probleme semnificative?

David Vogelmann: Cândva a trebuit să găsim o soluție pentru un sistem automat de manipulare a comenzilor. Acest sistem folosea pentru ridicarea comenzilor roboți autonomi – fiecare având opt roți. Clientul a venit la noi în căutarea unor role de ghidare, iar cerințele sale erau foarte exigente în ceea ce privește tracțiunea, calitatea și conductivitatea rolelor. Rolele noastre de ghidare Besthane au fost capabile să ofere o stabilitate excepțională pe sistemul de șine, în ciuda vitezelor extrem de mari și a accelerării frecvente. Angajamentul nostru față de inovație și experiența noastră privind poliuretanul au dat roade, întrucât, în colaborare cu clientul, am găsit soluția perfectă.

 

„Noua noastră unitate de producție a poliuretanului are o suprafață de aproximativ 24.000 de metri pătrați și ne-a dublat capacitatea de producție a poliuretanului. Clădirea de producție este conectată direct la centrul logistic, pentru asigurarea eficienței proceselor de producție. Noul nostru centru de competență pentru poliuretan conține un laborator cu echipamente de ultimă generație. Prin urmare, Blickle dispune de tot ce este necesar pentru a satisface, la nivel global, cererea tot mai mare de roți și role din poliuretan. Această investiție semnificativă subliniază angajamentul permanent al Blickle de a-și realiza produsele în Germania, pregătindu-se pentru creșterea producției pe viitor.“