7.000 de roți pentru Rotterdam

Blickle dezvoltă soluții personalizate pentru scările rulante ale Maastunnel

Clientul

Maastunnel este un tunel rutier cu o lungime de 1.070 de metri, care trece pe sub râul Nieuwe Maas. Prin tunel trec în fiecare zi peste 75.000 de autovehicule și 7.000 de biciclete și scutere. Tunelul este prevăzut și cu opt scări rulante, pentru sutele de pietoni care trec, de asemenea, zilnic prin tunel. Fiecare scară rulantă are 45 de metri lungime și coboară până la 21 de metri sub nivelul solului, la o înclinație de 30 de grade. Scările rulante au fost reparate în cadrul unui amplu proiect de renovare a tunelului. Experții din Rotterdam au descoperit că roțile acestora se uzaseră de-a lungul anilor. După ce a căutat un producător care să le înlocuiască, administrația orașului a găsit ceea ce căuta în Rosenfeld.


Provocarea

Experții în transport căutau „cele mai bune roți pentru scările rulante ale monumentului național Maastunnel”. Pentru ca scările rulante să funcționeze corect, au fost necesare 3.500 de roți de rulare și de lanț. Unica soluție a fost personalizarea, dat fiind diametrul mare al roților utilizate și faptul că acestea trebuiau să aibă grosimi diferite. Cea mai mare provocare: roțile trebuiau să se potrivească pe axa existentă a lanțului de trepte. Pentru a asigura o durată mare de viață, specificațiile clientului permiteau doar un joc foarte mic în roată. Căutând partenerul ideal, administrația orașului a decis să îi contacteze pe specialiștii în roți și role din Rosenfeld, Blickle.


Soluția noastră

Maastunnel-SPO-180După ce au analizat în detaliu cerințele, experții Blickle au proiectat un prototip și l-au supus unei serii de teste foarte riguroase. Roțile trebuiau să fie rezistente atât la impact, cât și la diverse substanțe chimice, cum ar fi apa, uleiul, sarea, unsoarea și degresanții. De asemenea, trebuiau să aibă suficientă rezistență la fricțiune pentru a nu aluneca pe șina metalică și să reziste la temperaturi între minus cinci și plus 40 de grade Celsius. Specificațiile impuneau chiar ca roțile să aibă proprietăți ignifuge și să fie realizate cu materiale termoplastice care să corespundă cerințelor utilizatorului privind siguranța în caz de incendiu. Rezultatul acestor teste și analiza costuri/beneficii au convins, în cele din urmă, factorii de decizie din Rotterdam să atribuie contractul companiei Blickle, din Rosenfeld.


Rezultatul

Blickle a produs roți de rulare cu diametrul de 180 x 30 mm și roți de lanț cu diametrul de 180 x 40 mm. Acestea au oferit administrației de la Rotterdam o gamă largă de avantaje. Aceste roți pentru sarcini mari au o garnitură de rulare din poliamidă 6, ignifugă și armată cu fibră de sticlă, cu o duritate de 80 Shore D, iar jantele cu suprafețe strunjite cu precizie asigură o concentricitate remarcabilă. Sunt incluși rulmenți cu bile rezistenți, canelați și înclinați, care au asigurată o durată de viață mai mare de 25 de ani. Inelele interioare și exterioare ale rulmenților canelați sunt simetrice, pentru ca roțile de rulare să funcționeze silențios și lin. Inelele rulmenților cu bile înclinați utilizați pentru roțile cu lanț sunt asimetrice, pentru o capacitate portantă radială și axială de excepție. În caz de incendiu, roțile se sting singure în 30 de secunde, mocnesc timp de maximum 60 de secunde și nu produc deloc reziduuri de ardere. Rulmenții sunt prevăzuți cu capace speciale, care împiedică pătrunderea murdăriei.


Informații tehnice și avantaje – SPO 180x30/20-14K – 959895 și SPO 180x40/20-30SK – 959896:

  • Garnitură de rulare rezistentă, din poliamidă 6, armată cu fibră de sticlă.
  • Datorită capacelor speciale, rulmenții au nevoie de o întreținere minimă.
  • Rulmenți cu bine speciali, pentru o capacitate portantă radială și axială excepțională.
  • Soluție pe termen lung pentru client.