Casetă informativă privind seriile de roți Blickle

Duritatea bandajului și a anvelopei. Protecția suprafeței pardoselii/silențiozitate. Rezistență la pornire, rulare și pivotare. Rezistență la uzură.

Pentru a simplifica modul în care alegeți produsul corect, oferim o casetă informativă Blickle pentru fiecare serie de roți. Aici este furnizată o prezentare generală a durității bandajului de rulare și roții, calitatea de rulare lină și protecția pardoselii, rezistența la rulare și rezistența la uzură.

Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei este evaluată pe o scară de la foarte moale la foarte dură, iar celelalte categorii sunt evaluate de la satisfăcător la excepțional.

Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei

65 Shore A
Rulare lină și protecția pardoselii

excelent
Rezistență la rulare

foarte bun
Rezistență la uzură

bun


Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei

Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei este indicată în caseta informativă din imaginile de pe paginile cu produse. Cu cât marcajul este mai la dreapta, cu atât bandajul de rulare este mai dur. Duritatea

 

Nu există o corelație lineară între diversele metode de testare a durității. Valorile din grafic au fost determinat empiric și sunt furnizate ca referințe.

Haertebereich
Material Duritatea bandajului de rulare și a anvelopei
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale

50-60 Shore A
Cauciuc masiv elastic

65 Shore A
Cauciuc masiv super-elastic

70 Shore A
Cauciuc masiv standard

80 Shore A
Poliuretan termoplastic (TPU), moale

80 Shore A
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE)

85 Shore A
Poliuretan 75 Shore A

75 Shore A
Poliuretan 92 Shore A

92 Shore A
Poliuretan termoplastic (TPU), dur

92–98 Shore A
Polipropilenă

60 Shore D
Poliamidă

70 Shore D
Poliamidă turnată

80 Shore D
Roți din fontă / oțel

180–230 HB

Rulare lină și protecția pardoselii

Cu cât punctajul este mai mare în această categorie, cu atât roata este mai silențioasă și afectează mai puțin suprafața.

Protecția pardoselii
Bandajele de rulare dure solicită mai mult pardoseala comparativ cu bandajele de rulare mai moi. Un bandaj de rulare care are cinci puncte în categoria rulare lină și protecția pardoselii prezintă calități excepțional de bune de protecție a pardoselii

Protecția suprafeței pardoselii este măsurată pe baza presiunii medii pe suprafață. Valorile de referință pentru fiecare material al bandajului de rulare sunt furnizate în dreapta.

Rulare lină
În principiu, vehiculele tind să fie mai silențioase atunci când au roți mari, cu bandaje de rulare moi și groase. Bandajele de rulare dure prezintă niveluri mai ridicate de zgomot comparativ cu cele moi. Prin urmare, de la un punctaj mare în categoria rulare lină și protecția pardoselii ne așteptăm la niveluri reduse ale vibrațiilor și emisiilor de zgomot pentru transportul bunurilor.

Și roțile dure pot fi folosite cu niveluri reduse de zgomot și un nivel înalt de confort de rulare la transportul unor sarcini ușoare, pe o suprafață moale (de exemplu, un covor).

Calcularea presiunii medii pe suprafață
Presiunea medie pe suprafață se calculează împărțind forța radială [N] la suprafața de contact a roții [mm²].

Material Rulare lină / protecția pardoselii Presiune medie pe suprafață
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale

0,8 N/mm²
Cauciuc masiv elastic

1,8 N/mm²
Cauciuc masiv super-elastic

1,5 N/mm²
Cauciuc masiv standard

3,5 N/mm²
Poliuretan termoplastic (TPU), moale

4,0 N/mm²
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE)

4,5 N/mm²
Poliuretan 75 Shore A

3,5 N/mm²
Poliuretan 92 Shore A

8,0 N/mm²
Poliuretan termoplastic (TPU), dur

11,0 N/mm²
Polipropilenă / poliamidă

40,0 N/mm²
Poliamidă turnată

60,0 N/mm²
Roți din fontă / oțel

>350 N/mm²

Rezistență la pornire, rulare și pivotare

Rezistența la pornire reflectă forța necesară pentru a pune roata în mișcare atunci când aceasta este nemișcată. Rezistența la rulare se referă la forța necesară pentru a menține roata în mișcare în mod uniform. Rezistența la pornire și la rulare sunt reflectate de următorii doi factori:

  • diametrul roții
  • geometria bandajului de rulare
  • duritatea bandajului de rulare și a anvelopei
  • rezistența la ricoșare a bandajului de rulare
  • rulmentul roții
  • suprafața

 

Rezistența la rulare apare drept rezultat al comprimării și decomprimării constante al bandajului de rulare în timpul rotirii roții (histerezis).

Rezistența la rulare se măsoară pe un banc de testare. Măsurătorile sunt efectuate în condiții ideale:

  • suprafață nivelată, lină, din oțel, fără murdărie și obstacole
  • viteză: 4 km/h
  • temperatură: +20 °C
  • sarcină: ⅔ din capacitatea portantă maximă

 

Aceste condiții standardizate fac posibilă compararea rezistențelor la rulare ale diferitelor serii de roți.

Material Rezistență la rulare
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale

bun
Cauciuc masiv elastic

foarte bun
Cauciuc masiv super-elastic

bun
Cauciuc masiv standard

satisfăcător
Poliuretan termoplastic (TPU), moale

foarte bun
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE)

foarte bun
Poliuretan 75 Shore A (Softhane®)

foarte bun
Poliuretan 75 Shore A (Besthane® Soft)

excelent
Poliuretan 92 Shore A (Extrathane®)

foarte bun
Poliuretan 92 Shore A (Besthane®)

excelent
Poliuretan termoplastic (TPU), dur

foarte bun
Polipropilenă / poliamidă

excelent
Poliamidă turnată

excelent
Roți din fontă / oțel

excelent

La proiectarea mecanismului de rulare trebuie luate în considerare condițiile de folosire diferite (calitatea suprafeței, temperatura, viteza etc.), care pot avea un impact semnificativ asupra rezistenței la rulare.

Rezistența la pivotare este forța necesară pentru a alinia rolele pivotante în direcția de mers.

Rezistența la pivotare este afectată de următorii factori:

  1. Suprafața de contact a roții: Suprafața de contact a roții se rotește în jurul centrului atunci când rola pivotantă se rotește. Acest lucru generează forțe de frecare. Rezistența depinde de interacțiunea dintre suprafață și bandajul de rulare al roții, în plus față de dimensiunea suprafeței de contact.
  2. Rezistența coroanei rotative: Structura și calitatea coroanei rotative au un impact asupra rezistenței sale la pivotare.
  3. Excentricitatea rolei pivotante: Rezistența la pivotare a rolei pivotante este influențată de distanța dintre centrul coroanei rotative și centrul suprafeței de contact.
  4.  

Rezistență la uzură

Cu cât punctajul în această categorie este mai mare, cu atât rezistența la uzură a roții este mai ridicată.

În afara celorlalți factori, rezistența la uzură încorporează rezistența la fricțiune a elastomerilor sau a elastomerilor termoplastici, în conformitate cu ISO 4649. Rezistența la fricțiune a celorlalte materiale ale bandajului de rulare a fost testată în conformitate cu ISO 4649.

Materialele bandajului de rulare sunt alocate unor categorii de rezistență la fricțiune diferite în graficul din dreapta.

Material Rezistență la uzură
Anvelopă pneumatică / cauciuc moale

satisfăcător
Cauciuc masiv elastic

bun
Cauciuc masiv super-elastic

bun
Cauciuc masiv standard

adecvat
Poliuretan termoplastic (TPU), moale

bun
Elastomer termoplastic pe bază de cauciuc (TPE)

satisfăcător
Poliuretan 75 Shore A

foarte bun
Poliuretan 92 Shore A

excelent
Poliuretan termoplastic (TPU), dur

foarte bun
Polipropilenă

satisfăcător
Poliamidă

bun
Poliamidă turnată

foarte bun
Roți din fontă / oțel

excelent